Anketa

kadar pripovedujete ali slišite šalo?
kadar ste presenečeni ali v zadregi?
kadar ste jezni?
nikoli

moškiženska

10 zapovedi zdravega spanja pri odraslih

Motnje spanja lahko preprečimo ali omejimo tudi sami. Svetovna zveza za motnje spanja je letos pripravila 10 zapovedi zdravega spanja pri odraslih

  1. Vedno hodite spat ob isti uri in tudi vstajajte ob isti uri. 
  2. Če imate navado zadremati čez dan, naj tak počitek ne traja dlje od 45 minut.
  3. Izogibajte se pitju večjih količin alkoholnih pijač vsaj štiri ure pred spanjem in ne kadite. 
  4. Izogibajte se kofeinu šest ur pred spanjem. Vsebujejo ga kava, pravi čaj in številne poživljajoče pijače, pa tudi čokolada.
  5. Izogibajte se mastni, pekoči ali sladki hrani štiri ure pred spanjem. Dovoljen je lahek obrok pred spanjem. 
  6. Redno se ukvarjajte s telovadbo, vendar ne tik pred spanjem.
  7. Uporabljajte udobno posteljnino.
  8. Ugotovite, katera je najbolj prijetna temperatura spanja za vas in spalnico vedno dobro prezračite. 
  9. Ugasnite vse moteče zvoke in zatemnite sobo najbolj, kar je možno.
  10. Posteljo namenite samo spanju in spolnosti. Ne uporabljajte je kot pisarno, delavnico ali telovadnico.